چوب خام ام دی اف میزان آلودگی در آشپزخانه را نشان می دهد

پس از تولید چوب خام ام دی اف الوار را می توان با یک ماده شیمیایی نگهدارنده درمان کرد تا از حمله قارچ ها و حشرات جلوگیری شود و اندازه گیری، درجه بندی و انباشته می شود تا خشک شود.

درجه بندی الوار معمولاً بصری و بر اساس عیوب است. قوانین درجه بندی برای چوب های نرم با قوانین چوب های سخت متفاوت است.

درجه بندی چوب نرم بر اساس نوع، تعداد و اندازه عیوب است. پردازش بیشتر چوب به محصولات نهایی را در نظر نمی گیرد. اکثر الوارهای ساختاری به این ترتیب درجه بندی می شوند.

درجه بندی چوب سخت بر اساس نسبت تخته ای است که در قطعات شفاف کوچکتر (واحدها) قابل استفاده است و فقط نیاز به شفاف بودن یک سطح دارد.

چنین درجه بندی با این فرض انجام می شود که الوار به قطعات کوچکتر برای ساخت مبلمان یا قطعات دیگر کارهای چوبی بریده می شود.

روکش یک ورق نازک از چوب با ضخامت یکنواخت است معمولاً 0.5-1.0 میلی متر (حدود 0.02-0.04 اینچ) و گاهی اوقات تا 10 میلی متر (حدود 0.4 اینچ).

با توجه به روش تولید، آن را به عنوان برش دوار (برش بر روی ماشین تراش با چرخاندن کنده در برابر تیغه چاقو در یک عملیات لایه برداری)، برش (برش با تیغه چاقو ورق به ورق از بخش چوب یا فلچ طبقه بندی می کنند) یا اره شده (تولید شده با اره مخروطی مخصوص).

چوب

بیش از 90 درصد از تمام روکش ها به صورت چرخشی برش داده می شوند، اما چوب های شکل دار که روکش مبلمان و سایر اهداف تزئینی تولید می کنند، برش داده می شوند.

کنده‌های گونه‌های سخت‌تر چوب، که برای روکش‌های چرخشی یا برش‌شده در نظر گرفته شده‌اند، ابتدا با غوطه‌ور شدن در آب داغ یا تصفیه با بخار نرم می‌شوند.

پس از تولید، روکش از طریق خشک کن های تخصصی، معمولاً محفظه های فلزی پیش ساخته که در آن دما، گردش هوا و سرعت حمل و نقل کنترل می شود، عبور داده می شود.

روکش برش چرخشی، قبل از خشک کردن یا بعد از آن، توسط یک چاقوی گیوتینی برای رفع عیوب و تولید ورقه های جداگانه با اندازه های قابل قبول برای استفاده مورد نظر، بریده می شود.

در برخی از کارخانه های مدرن، همه عملیات، از دست زدن به کنده ها (پیچ و مهره ها) گرفته تا برش، بریدن و خشک کردن، با استفاده از رایانه به صورت خودکار انجام می شود.