سنگ عقیق قرمز تراش نخورده ای که با قیمت میلیاردی به فروش گذاشته شد

در واقع سنگ عقیق قرمز تراش نخورده سنگی است قیمتی که رنگ آن معمولاً بین قهوه ای و قرمز است، در اصل عقیق سفیدی از کانی های سیلیسی است اما رنگ خود را از ناخالصی های حاصل از اکسید آهن به دست آورده است.

رنگ های این سنگ می تواند بسیار متفاوت باشد، از نارنجی کم رنگ تا تقریبا سیاه. عقیق قرمز در برزیل، هند، سیبری، آلمان و یمن یافت می شود که در یمن عقیق کبدی نامیده می شود و در جهان معروف ترین است.

سنگ‌های عقیق قرمز جزو سنگ‌های نیمه قیمتی قرار می‌گیرند که در دسترس بودن به وفور مشخص می‌شود و علیرغم وجود آن در بسیاری از کشورها، عقیق قرمز یمن به دلیل اعتقاد به فواید فراوان آن، به‌ویژه درخواست می‌شود.

به آنچه در برخی نوشته ها ذکر شد سنگ های متخلخلی که می توان از رنگ برای بهبود رنگ خود استفاده کرد که اغلب انجام می شود.

عقیق قرمز در طبیعت در حفره‌های سنگ‌های رسوبی (ماگما) به وجود می‌آید تا در طول زمان تشکیل شود و در هنگام بارندگی و باران‌های سیل آسا با آب شسته شود.

قبل از میلاد در تمدن های باستانی مصر و عراق در ساخت مجسمه ها و لوازم جانبی و جواهرات و بسیاری به دوران کنونی به توانایی سنگ در درمان بیماری ها و آوردن شانس و اقبال و معیشت بر اساس باورهای باستانی اعتقاد دارند.

این سنگ به شکل بیضی و دایره‌ای برش داده می‌شود تا در حلقه‌هایی که معمولاً از نقره ساخته می‌شوند (برای مردان برای پوشیدن آن‌ها) علاوه بر ساخت دستبند، آویز، گره و تسبیح که سنگ‌ها را به صورت کوچک برش می‌دهند، قرار می‌گیرد.

اندازه ها به شکل مهره است و بسیاری از مردم ترجیح می دهند سنگ را به شکل طبیعی خود به تنهایی بدون اینکه بخشی از جواهر باشد، داشته باشند.

از موم برای صیقل دادن سنگ استفاده می شود و درخشندگی خاصی به آن می بخشد همچنین این سنگ به دلیل سختی، دوام و مقاومت در برابر خراش تا حد متوسطی متمایز می شود.