لامپ زنون برای ام وی ام 315 با تخفیف 80 درصدی به حراج گذاشته شد

کدام نوع چراغ جلو بهترین است؟ و چرا؟ در مقایسه با لامپ زنون برای ام وی ام 315، چراغ های هالوژن برای راه اندازی به انرژی کمتری نیاز دارند، اما برای ادامه کار به انرژی بیشتری نیاز دارند؛ آنها همچنین مقادیر زیادی گرما تولید می کنند که انرژی تلف می شود.

از آنجایی که روشنایی زنون از گاز به عنوان منبع انرژی استفاده می کند، برای تولید نور به برق کمتری نیاز دارد.

اما، حتی اگر چراغ‌های زنون کمی بازده انرژی بیشتری دارند، مقادیر نسبتاً کمی هستند که احتمالاً تفاوت عمده‌ای را متوجه نخواهید شد.

چراغ‌های زنون بسیار بیشتر از چراغ‌های هالوژن است – 2000 تا 2500 ساعت برای چراغ‌های زنون در مقایسه با 400 تا 1000 ساعت برای هالوژن.

به طور کلی چراغ های هالوژن ارزان تر از چراغ های جلو زنون برای تولید، خرید، نصب و تعمیر هستند.

رنگ تولید شده نیز متفاوت است، چراغ های جلو زنون دارای دمای رنگ 4000K-6000K هستند که نور سفید آبی روشنی شبیه نور طبیعی روز است و چراغ های هالوژنی دارای دمای رنگ 3200-5000K هستند که نوری گرم تر و زرد-سفید است.

چراغ‌های زنون دو برابر چراغ‌های هالوژن است و تقریباً 3000 لومن و حدود 90 Mcd/m2 در مقایسه با 1400 لومن و حدود 30 Mcd/m2 برای چراغ‌های هالوژن ارائه می‌دهند.

تفاوت در لومن توضیح می دهد که چرا چراغ های هالوژن جاده را به اندازه چراغ های زنون روشن نمی کند.

با این حال، چراغ های زنون در شرایط آب و هوایی مه آلود در مقایسه با چراغ های هالوژن کمتر موثر هستند.

و راه اندازی نصب چراغ های جلو هالوژن ساده است زیرا آنها به سادگی در موقعیت خود کلیک می کنند. چراغ های جلو زنون نیاز به بالاست دارند که نصب را کمی پیچیده تر می کند.

هنگام نصب لامپ های زنون به شستشوی نور اجباری نیاز دارید، زیرا کثیفی روی ماژول نور ممکن است برای رانندگانی که از طرف مقابل می آیند خطرناک باشد.

در حالی که هر دو نوع چراغ های جلو نسبتاً مقاوم هستند، مهم است که هنگام استفاده از چراغ های هالوژن مراقب باشید.

لمس یک چراغ هالوژن با دست خالی می تواند روی لامپ چربی ایجاد کند، آن را ضعیف و در نتیجه شکسته شود.

علاوه بر این، از آنجایی که چراغ های جلو هالوژن حاوی گاز فشار بالا هستند، ایده خوبی است که در صورت پناه گرفتن، نوعی محافظ داشته باشید.

برخی از نسخه‌های چراغ‌های زنون حاوی مواد سمی مانند جیوه فلزی هستند که در صورت شکستن آنها تأثیر منفی بر سلامت ما می‌گذارد.