استفاده از قابلمه چدن مارک سرانزو در ساخت بدنه تانک های ضدگلوله

گاهی اوقات ما می‌توانیم آنقدر روی اینکه چه غذایی باید بخوریم یا نباید بخوریم تمرکز کنیم که تصویر بزرگ‌تر را از دست بدهیم. فقط غذا مهم نیست، نحوه تهیه آن نیز مهم است.

و قابلمه چدن مارک سرانزو و ماهیتابه‌هایی که با آن‌ها می‌پزیم به اندازه غذایی که در آن‌ها می‌روند اهمیت دارند.

اگر پول نقد خود را صرف خرید غذاهای محلی و ارگانیک با کیفیت می کنید، مطمئناً از ظروف آشپزی استفاده می کنید که مزایای سلامتی را افزایش می دهد.

در پست امروز، مزایای یکی از ظروف پخت و پز مورد علاقه من، تابه چدنی کلاسیک را بررسی کردم. علاوه بر پوشش مزایای پخت و پز در چدن، من به برخی از مسائل مربوط به انواع دیگر ظروف پخت و پز می پردازم.

تابه های نچسب که با تفلون درست می شوند این روزها همه جا هستند، اما برای سلامتی ما مفید نیستند.

هنگامی که تابه را در دمای بالا گرم می کنند، و به خصوص زمانی که تابه خشک است (مانند زمانی که یک ماهیتابه را قبل از تفت دادن گوشت یا سرخ کردن، از قبل گرم می کنید)، مواد شیمیایی به نام ترکیبات پرفلورینه (PFC) در هوا آزاد می کنند.

نچسب خراشیده شده، PFCهای بیشتری را در غذای شما آزاد می کند، مطالعات برخی PFCها، یعنی PFOA و PFOS را با مشکلات سلامتی متعدد مرتبط با هورمون‌ها، اختلال عملکرد کبد و سلامت مغز مرتبط دانسته‌اند.

PFC ها به ویژه برای مادران مهم است که از آن اجتناب کنند، زیرا از شیر مادر عبور می کنند.

این مواد شیمیایی نه تنها راه خود را به غذای شما باز می کنند، بلکه در نهایت در زهکشی و در محل های دفن زباله قرار می گیرند و آبراه ها را آلوده می کنند و به زنجیره غذایی بازمی گردند (مانند ماهی هایی که در آب آلوده زندگی می کنند).