قدیمی ترین کلاسور معمولی دنیا در موزه ترکیه نگه داری می شود

تعداد زیادی کلاسور 3 حلقه و کلاسور معمولی مختلف موجود است و ما از شما می خواهیم که تمام اطلاعات مورد نیاز برای انتخاب درست را داشته باشید. بنابراین در اینجا ما تمام آنچه را که نیاز دارید در مورد انواع کلاسور 3 حلقه، ویژگی های کلیدی کلاسور 3 حلقه، قسمت های مختلف کلاسور 3 حلقه، موارد استفاده از کلاسورهای 3 حلقه و موارد دیگر در اختیار شما قرار می دهیم.

در مورد اینکه چه کسی اولین کلاسورها را اختراع کرد، سردرگمی وجود دارد. در سال 1854 اولین حق ثبت اختراع برای کاغذ برگ شل ثبت شد.

در همان سال دو اختراع دیگر برای کلاسور 2 حلقه و 3 حلقه توسط یک آمریکایی به نام هنری تی سیسون که اهل رود آیلند بود ثبت شد.

حتی اگر سیسون این دو اختراع را ثبت کرد، در سال 1854 هیچ کلاسور موجود نبود. اولین کلاسور حلقه چند سال بعد در سال 1886 در آلمان ظاهر شد.

کلاسور

مخترع آن فردریش سونکن از بن بود. او همچنین در همان سال حق ثبت اختراعی را برای سوراخ کردنی که کاغذ برگ شل را برای نگهداری در کلاسورها آماده می کرد، به ثبت رساند.

نکته جالب این است که کلاسور 3 حلقه مدرن آنچنان با اولینی که در تمام آن سال ها ظاهر شد تفاوتی ندارد.

در سالهای اولیه، 3 کلاسور حلقه ای از مقوای سنگینی به نام “تخته کلاسور” استفاده می کردند. این روزها بسیاری از آنها دارای روکش های پلاستیکی هستند که برای محیط زیست خوب نیستند.

هیچ عدد دقیقی در مورد تعداد 3 حلقه صحافی فروخته شده در سراسر جهان در هر سال در دسترس نیست، اما این عدد بسیار بزرگ است.

تخمین ها فقط برای ایالات متحده بین 50 تا 60 میلیون نفر است. متأسفانه، بیشتر اینها از وینیل استفاده می کنند و دفع آنها یک مشکل واقعی ایجاد می کند.

هدف اصلی یک کلاسور 3 حلقه، نگه داشتن راحت کاغذ برگ و محافظت از آن است. این همیشه از زمان ظهور اولین کلاسورها وجود داشته است.

تفاوت با کلاسورهای 3 حلقه مدرن در مواد ساخت آنها و یکی دو ویژگی اضافی مانند جیب های راحت است.