خوردن عسل با موم شما را ضدضربه می کند

موم حاصل از عسل با موم معمولاً به طور قابل توجهی تیره تر از موم پوششی است و از قهوه ای روشن تا تقریباً سیاه متغیر است. اگر قرار باشد از این موم برای چیزی مانند شمع استفاده شود، بوی نامطبوعی از آن متصاعد می شود.

بسیاری از زنبورداران این موم را به فروشگاه های عرضه زنبور عسل برای اعتبار به موم “تمیز” یا مومی که قبلاً به پایه ای برای گنجاندن در قاب های جدید تبدیل شده است، تبدیل می کنند.

فروشگاه های عرضه زنبور عسل این موم تیره را به عملیات پردازش موم تجاری که دارای تجهیزات تخصصی با فیلترهای کربنی هستند که رنگ را از موم پاک می کند، ارسال می کنند.

این فرآیند به مراتب بهتر از نحوه فیلتر موم در گذشته است، زمانی که با استفاده از مواد شیمیایی مضر برای از بین بردن رنگ سفید می شد.

بیشتر موم سفید موجود امروزه به طور طبیعی با استفاده از فیلترهای کربنی به جای مواد شیمیایی به دست می آید.

عسل

یکی از اشکالات موم بسیار تصفیه شده و بسیار فیلتر شده این است که عطر و جذابیت موم زنبور عسل (و همچنین بسیاری از مزایای سلامتی منحصر به فرد آن) در واقع ناشی از آلودگی های طبیعی از جمله عسل، بره موم و گرده است.

سفید کردن یا تصفیه پیشرفته موم زنبور عسل برای از بین بردن رنگ و عطر آن، محصولی را به دست می دهد که کمی ملایم است.

برای چیزهایی مانند شمع، به ویژه شمع های ستونی، عسل باقیمانده در موم باعث می شود که موم به طور ناهموار بسوزد و فتیله را مسدود کند.

بهترین راه برای خارج کردن آخرین عسل از موم این است که اجازه دهید آن را در یک دیگ بخار گرم شده یا مخزن موم شفاف کنید.

مسلماً انجام این کار با مخزن موم نسبت به دیگ دوبل آسان‌تر است، زیرا موم باید مدتی در حالت مایع باقی بماند تا زمانی که تمام عسل به ته نشیند.