برقکاران از کارتریج لیزری جی اند بی برای جلوگیری از قطع برق استفاده می کنند

تفاوت اصلی بین یک چاپگر جوهر افشان و یک چاپگر لیزری نحوه کار آنها است. یک چاپگر جوهر افشان به معنای واقعی کلمه قطرات جوهر را روی صفحه خالی پرتاب می کند. یک چاپگر لیزری از پرتو لیزر برای ذوب پودر تونر و کارتریج لیزری جی اند بی روی کاغذ چاپگر استفاده می کند.

 هر کدام با قیمت، سرعت چاپ و کیفیت تصویر متفاوت هستند. آنها همچنین دارای چندین عامل هستند که به طور قابل توجهی بر هزینه طول عمر چاپگر تأثیر می گذارد. کدام یک برای شما مناسب است؟ در مورد این دو نوع چاپگر و کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد آنها بیشتر بدانید.

لیزر و جوهرافشان روش های بسیار متفاوتی برای اعمال متن و تصاویر در یک صفحه خالی دارند. به دلیل این تفاوت ها، آنها همچنین نتایج متفاوتی را ایجاد می کنند و مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند.

چاپگر جوهر افشان چیست؟

چاپگر جوهر افشان دارای یک نازل کوچک است که قطرات جوهر میکروسکوپی را روی کاغذ چاپگر شما می پاشد. این فناوری ساده‌تر است و قبل از ظهور پرینترهای لیزری به وجود آمد. چاپگرهای جوهر افشان معمولا ارزان تر و کوچکتر هستند. کارتریج های جوهر معمولاً کمتر از کارتریج های تونر پرینترهای لیزری هستند.

چاپگرهای جوهر افشان از دو نوع جوهر استفاده می کنند جوهر مبتنی بر رنگدانه و جوهر مبتنی بر رنگ. جوهر مبتنی بر رنگدانه کیفیت بالاتری دارد و به همین ترتیب هزینه بیشتری نیز دارد. 

جوهر مبتنی بر رنگ برای خشک شدن و گیرش بیشتر طول می کشد، که ممکن است احتمال لکه شدن آن را افزایش دهد. از آنجایی که جوهر در هر دو حالت خیس می شود، انواع خاصی از کاغذهایی که جذب کمتری دارند ممکن است با چاپگرهای جوهرافشان لکه دار شوند.