با کاشی شکسته روی دیوار به آدم آهنی تبدیل می شوید

روشی جالب برای تزئین خانه، باغ یا به سادگی یک آیتم کوچک کاشی شکسته روی دیوار هستند. آنها را می توان از هر چیزی که می تواند به قطعات تقسیم شود و به هم بچسبد ساخته شود.

باید کاشی هایی را پیدا کنید که بتوانید از آنها استفاده کنید. می توانید کاشی های جدید را از فروشگاه آهن آلات خریداری کنید یا از کاشی های قدیمی و حتی شکسته ای که ممکن است در اطراف خانه داشته باشید استفاده کنید.

برای انجام این کار، باید هر قطعه را به صورت جداگانه با چسب کاشی در جای خود بچسبانید.

نام این تکنیک از ویژگی اصلی درک شده در نگاه اول می آید: کاشی های شکسته. ترنکار در زبان کاتالان به معنای شکستن است، از این رو trencadís معادل شکستن است.

قطعات شکستنی در اصل برای تکمیل گوشه‌های ناهموار بازیافت شدند و از سبک نئومودجار در طول تهاجمات عربی به اسپانیا و همچنین تکنیک Opus tessellatum که توسط رومیان باستان استفاده می‌شد الهام گرفته شده است.

کاشی

ترنکادی برای دو خانه‌اش در Passeig the Gracia، پر زرق و برق‌ترین بلوار کاشی‌های شکسته بارسلون تبدیل شد، جایی که حتی تیر چراغ‌های طراحی شده توسط Pere Falqués دارای نیمکت‌هایی هستند که با موزاییک ترنکادی پوشیده شده‌اند و کاملاً با ماهیت La Pedrera مطابقت دارد.

یکی از پربازدیدترین شاهکارهای گائودی که در Passeig de Gràcia نیز قرار دارد، خانه ای که او یک قرن پیش برای خانواده باتلو بازسازی کرد، بدون شک یک افسانه است.

جایی بین اسطوره شناسی، آینده پژوهی و باستان شناسی قرار دارد. از خیابان می‌توانید موزاییک‌های ترنکادی را در سراسر نما ببینید، یک نقاشی امپرسیونیستی معماری، در حالی که از داخل، که تماماً از قطعات سرامیکی آبی ساخته شده است، آبشاری از طریق چاه نور می‌ریزد.

کاربرد ماهرانه گائودی از ترنکادها به قدری در سرتاسر جهان شناخته شده است که اکثر مردم حتی آن را موزاییک گائودی می نامند و در بسیاری از کتاب ها به نمایش درآمده است.