الهام گرفتن یک مهندس از سرعت گیر خیابانی موجب ساخت پلی معروف به شکل سرعت گیر در ترکیه شد

انجمن حمل‌ونقل راهنمای طراحی هندسی کانادا برای جاده‌های کانادا پیشنهادهایی را برای مقادیر جاده های پر تردد و استفاده از سرعت گیر خیابانی ارائه می‌کند، اما هیچ ارزش کاهش سرعت صریحی ارائه نشده است.

برای سرعت طراحی 90 کیلومتر در ساعت، که در شهر کلگری با سرعت 80 کیلومتر در ساعت ارسال می شود، افست 2.2 متر پیشنهاد می شود.

برای سرعت طراحی 80 کیلومتر در ساعت، که در 70 کیلومتر در ساعت در کلگری ارسال می شود، افست 2 متر پیشنهاد می شود.

از آنجایی که این مقادیر هر دو بزرگتر از حد بالایی مقادیر HCM هستند که در جدول 2 نشان داده شده است، انتظار نداریم در جاده های 70 کیلومتر در ساعت یا 80 کیلومتر در ساعت در کلگری کاهش سرعت رخ ندهد.

با این حال، هیچ یک از این اسناد به نوع مانع نصب شده اشاره نمی کند یا نشان می دهد که ممکن است به دلیل انواع مختلف موانع نصب شده، کاهش متفاوتی وجود داشته باشد.

مطالعات سرعت مربوط به موانع عموماً به عنوان بخشی از ارزیابی ایمنی کلی نصب مانع انجام می شود و این مطالعات در درجه اول قبل و بعد از مطالعات نوع برای یک مانع خاص است.

در یکی از معدود مطالعاتی که این موضوع را بررسی کرد، برگ و کارلسون (1999) اثرات ایمنی نصب یک مانع میانی کابل را در شبکه جاده‌ای 2+1 سوئد ارزیابی کردند.

شبکه 2+1 یک سیستم بزرگراهی با عرض 13 متر جاده با بخشهای متناوب از دو خط در یک جهت و یک خط در جهت مخالف است.

سالانه حدود 100 کشته و 400 مجروح در این جاده ها رخ می دهد (نیمی از آنها از برخورد سر در اثر تصادف) بنابراین نصب یک مانع میانی اتخاذ شد.

به دنبال کنوانسیون HCM که قبلاً مورد بحث قرار گرفت، انجمن راه های ملی سوئد انتظار داشت که نصب یک مانع باعث کاهش راحتی راننده و در نتیجه کاهش سرعت شود.

این مطالعه نشان داد که بر خلاف انتظارات، مانع منجر به افزایش سرعت شد. این مطالعه موردی تنها یک نوع مانع را ارزیابی کرد و بنابراین مقدار کمی به بحث نوع مانع اضافه کرد، اما نشان داد که بهبود ایمنی درک شده می‌تواند منجر به سرعت‌های بالاتر شود، حتی اگر HCM نشان داد که کاهش سرعت جریان آزاد به دلیل ناراحتی راننده انتظار می‌رود.