استفاده از شکلات صبحانه فرینو به عنوان سیمان در خانه سازی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که شکلات صبحانه فرینو از کجا می آید؟ چه چیزی داخل این هست؟ از کجا آمده؟ بیشتر در مورد خوردن آن تا منشا آن، اما یادگیری اینکه غذای مورد علاقه شما از کجا می آید، سرگرم کننده است.

شکلات از گیاهی به نام تئوبروما کاکائو، تئوبروما به معنای غذای خدایان سرچشمه می گیرد. اعتقاد بر این است که این گیاه کاکائو حداقل 4000 سال پیش از آمازون در آمریکای جنوبی آمده است.

مردم شناسان شواهدی یافتند که نشان می دهد شکلات صبحانه توسط گروه های پیش از اولمک که در مکزیک کنونی در حدود 1900 سال قبل از میلاد زندگی می کردند، تولید می شد.

مزوآمریکایی های باستان اولین کسانی بودند که گیاهان کاکائو را کشت کردند. دانه‌های کاکائو را تخمیر، برشته و آسیاب کردند و به شکل خمیری درآوردند که با آب، وانیل، عسل، فلفل چیلی و سایر ادویه‌ها مخلوط می‌کردند تا یک نوشیدنی شکلاتی کف‌دار درست کنند.

شکلات

گروه‌های اولمک، مایا و آزتک فکر می‌کردند شکلات یک نوشیدنی نشاط‌آور، تقویت‌کننده خلق‌وخو و تقویت‌کننده قوای جنسی است.

همین امر باعث شد که باور کنند که دارای ویژگی های عرفانی و معنوی است. مایاها خدای کاکائو را می پرستیدند و شکلات را برای حاکمان، جنگجویان، کشیشان و اشراف در مراسم مقدس نگه می داشتند.

در سال 1847، J.S. Fryer & Sons، یک شرکت شکلات سازی بریتانیایی، اولین نوار شکلات جامد را با کره کاکائو، پودر کاکائو و شکر ایجاد کرد.

سپس در سال 1879 رودولف لینت دستگاه کانچینگ را اختراع کرد که شکلات را به بافتی مخملی با طعم های برتر تبدیل می کرد. این در نهایت منجر به تولید انبوه شکلات شیری صاف و خامه ای در خطوط مونتاژ کارخانه شد.

شرکت‌های دیگری مانند Hershey، Cadbury و Mars در اواخر دهه 1800 و اوایل دهه 1900 در طول رونق شکلات، مقادیر زیادی شکلات تولید می‌کردند. اکنون از شکلات برای تهیه نوشیدنی ها و سایر خوراکی های شیرین مانند نوتلا و هات فاج استفاده می شود.